Saturday, July 11, 2009

**Cerita Aku II**


Malam tadi dan sebelumnya dah 3 kali aku bermimpi . Mimpi yang sama berturut hari. Aku bermimpi didatangi arwah ibu dan ayah ku. Ia mengusap-usap kepala ku sambil mengucup dahi ku tanpa mengucap sepatah kata pun.

Ini yang menjadi tanda tanya tiap kali aku tersedar dari tidor, adakah aku dah dekat masanya. Atau beliau memberi semangat agar aku kuat dan bersabar dalam keadaan aku sakit ni. Nak kata aku tak sedekah ayat-ayat suci Al-Quraan, aku selalu laku kan setiap lepas solat. dan setiap malam jumaat terutamanya, aku hadiahkan surah Yasin.

Pagi ini aku kuar sarapan, kat kedai mamak pakistan, kebetulan ada dalam 15 org muslim sedang sarapan. terlintas di fikiran aku untuk buat kenduri arwah jadi aku minta mamak tu billed kan pada aku. Tak sangka pula, mereka-mereka tu membaca ummul Al-Quraan berserta doa sebagai hadiah untuk arwah orang tua aku. Aku rasa bangga dan terharu. Semoga Allah sampaikan sedekah yang mereka berikan itu . Amin.

video

KasihNya Ibu


1 comment:

Kish said...

ckp ape ni ...... um.